Leuk dat je een bezoekje brengt aan mijn blog. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat en kom dan zeker ook even kijken bij jou.

zondag 5 februari 2012

Reticello

Gisteren heb ik bij naald en draad in Roermond een workshop Reticello gevolgd, gegeven door Jeanny Cobben. Hier zien jullie waar we gisteren de hele dag aan gewerkt hebben pfff zoveel werk voor zo'n klein stukkie. Maar wel ontzettend leuk om te doen. 
Ik wil het gaan verwerken tot een speldenkussentje.

Reticello is een Italiaanse borduurtechniek.
Momenteel vind ik het leuk om  allerlei technieken te leren en met verschillende dingen bezig te zijn, een beetje in de breedte rondkijken en ervaring opdoen zeg maar. 
Even proeven aan borduren, quilten, poppen maken, kleine dingetjes maken, enzovoorts, ik zie wel wat en of er straks iets uit springt waar ik me in wil verdiepen, nu geniet ik nog van de keuzemogelijkheden en nieuwe dingen leren.

10 opmerkingen:

  1. Ziet er heel mooi uit.

    groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marianne, ik wist niet dat je ook een blog hebt, dus vanaf nu heb je er een volger bij.
    Leuk, dat je er een logje aan gewijd hebt, ziet er leuk uit.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dit is zeker gepriegel. Maar absoluut enig om te doen. Nou ja, nu vind ik dat met bijna alle handwerk-technieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er prachtig uit! Super netjes gemaakt!
    Fijne week!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, Marianne. Als er Reticellopolitie bestond, zou die je vast wel doorlaten... Het is wel gepriegel op de milimeter, maar een mooi resultaat en toch ook betrekkelijk snel klaar. Geen weken aan hetzelfde bedoel ik. Leuk hè, al die verschillenden technieken. Ik heb wel eens voor een neefje allemaal boompjes gemaakt van 10 x 10 cm in steeds een andere techniek: haken, breien, borduren (onder te verdelen in héél veel soorten steken en technieken), patchwork enz. Het onderwerp "boompje" gaf de verbinding in de reeks.

    Mocht je nog ideeën nodig hebben, roept u maar, ik heb allerlei boekjes en patronen enzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er mooi uit maar lijkt me erg moeilijk.
    Groetjes knutselpret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat apart!

    Veel plezier op je creatieve ontdekkingstocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wanneer je allerlei technieken wilt leren kan ik je aanraden een zogenaamde Souvenir de ma Jeunesse te gaan maken. Kijk maar eens bij Jeanny haar blog.
    Ik maak een pronkrol, dat is hetzelfde, allelei technieken bij Elma, Jeanny kent haar wel.
    Ik zat tegenover je bij de cursus pop maken bij Ineke.
    Trouwens Reticello heb ik nog niet gemaakt, ziet er ook heel mooi uit. En ik vind jouw pop ook heel mooi geworden. Leuke kleertjes.
    Handwerkze.
    Hartelijke groet,
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb naar je reticellowerk gekeken en voor een eerste keer ziet het heel goed uit!Zelf ben ik ook bezig aan een Souvenier dus je kan alle kanten op. Groetjes Jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik het goed zie ligt je lapje dubbel, misschien kan je er een naaldenmapje van maken.

    BeantwoordenVerwijderen