Leuk dat je een bezoekje brengt aan mijn blog. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat en kom dan zeker ook even kijken bij jou.

donderdag 15 november 2012

De schaar erin !

Hebben jullie dat ook ? Afgelopen week kreeg ik een mooi verzorgd pakketje bezorgd met borduurstof, een grote lap van meer dan 2 meter, en toebehoren. 
Maar dan moet in die mooie gave grote lap de schaar erin................ Ik wil graag zo zuinig mogelijk knippen dan heb ik nog wat over voor andere dingetjes te maken. Enfin bij de eerste uitvoering kreeg ik hulp, ik wist niet precies hoe ik alles moest berekenen ivm met een mooie opengewerkte naad die ik erin wil verwerken. Het gaat een tafelloper met schwälmer borduurwerk worden.



Dapper begin ik aan het meten en uittrekken van de eerste draden, dacht heel handig te zijn om de hoekjes eerst te doen maar fout........................ nu lopen die draadjes niet door. Tja van dit soort fouten leer je alleen maar zeggen ze. Nu moet ik wachten tot maandag voor ik verder kan, daar (handwerkclub) weten ze vast wel hoe ik dit probleem moet oplossen. (hoop ik)





Daarbij ben ik begonnen aan een Quaker van Mimie het patroon is gratis te downloaden. 
De eerste steekjes zijn gezet
Ik borduur dit met 1 draad op 14 draads linnen.

4 opmerkingen:

  1. Tja, altijd eng om de schaar in een mooie lap stof te zetten :-)
    Bedankt voor de link naar dat prachtige borduurpatroon!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik aan het naaien ben heb ik geen moeite met de schaar. Maar ja, bij borduurstof is het wel anders. Je moet goed nadenken over hoe je op z'n voordeligst met de lap kunt omgaan.
    Wat een prachtig borduurwerk ga je maken, en zo fijntjes... Kun je het goed zien met 14 draadjes op een cm. of gebruik je een loep?
    Laat af en toe maar een update zien, ben heel benieuwd!

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je altijd kunt rekenen op de hulp van de handwerkclub. En inderdaad, weer iets geleerd.

    Het borduurwerk ziet er erg leuk uit. Gaat wel veel tijd in zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit beloofd ook alweer héél mooi te worden!
    Heb zelf ( door jou link ...het patroontje afgeprint in de hoop van daar tijd voor te vinden...)
    Dikke merciekes voor de verwijzing en ben benieuwd waar je nu al staat met je werkje...Groetjes,nanske

    BeantwoordenVerwijderen